Menu
Werken bij de gemeente Maassluis betekent werken met een ambitieus team van 275 medewerkers aan een duurzame toekomst. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door de korte lijnen en onderlinge loyaliteit. Er is volop ruimte om je te ontplooien. Waarden als ondernemen, experimenteren, reflecteren, verbinden, eigenaarschap en samenwerken vinden wij daarbij erg belangrijk. Samen zetten wij ons in om de ambities van de stad en haar inwoners waar te maken. Maassluis wil doorgroeien van 35.000 naar 36.000 inwoners, meegaan in nieuwe ontwikkelingen, haar historie koesteren en een stad blijven waar het gezellig en fijn wonen is.
Wil jij samen met ons Maassluis verder brengen en werken aan tevreden inwoners, trotse medewerkers en een mooie stad? Ben je enthousiast en heb je een actieve instelling? Dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!
Vacaturekenmerken
Voor cluster Inwoners en Veiligheid zijn wij voor het team Veiligheid, Vergunningen en Handhaving op zoek naar een:
Procesregisseur voor de Veiligheidskamer
32 uur per week
Wat ga je doen?
- Je fungeert als voorzitter van de integrale casus-overleggen en bepaalt als zodanig wie de deelnemers zijn en welke zaken worden geagendeerd. Als voorzitter ken en benut je in contacten de verschillen en overeenkomsten om het doel (een integrale persoonsgerichte aanpak met systeemgerichte benadering) te bereiken. Daarnaast weet je de verschillende partijen te laten samenwerken ondanks belangentegenstellingen. Tenslotte creëer je draagvlak door de juiste personen binnen en buiten de organisatie te inspireren en te beïnvloeden. Dit doe je zowel in als buiten het casusoverleg. De procesregisseur is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de zorg- of hulpverlening die door partners/instellingen wordt geleverd, noch voor inhoudelijke diagnoses, noch voor de inhoud van strafrechtelijke onderzoeken en rapporten. Deze verantwoordelijkheid blijft bij respectievelijk de hulpverleners en GGZ-/zorginstellingen;
- Je stuurt op het juiste verloop van de aan-en afmeldingsprocedures (weegtafels) van de geagendeerde personen en de totstandkoming van het opschalen of afschalen van een integraal plan van aanpak. Je maakt hierbij optimaal gebruik van het digitale Rondom volgsysteem van de veiligheidskamer;
- Je deelt cliënten toe aan een vertegenwoordiger van de partners/instellingen die deelneemt aan het casusoverleg die de hoofdproblematiek van de cliënt behartigt. Deze casusverantwoordelijke is de eerst verantwoordelijke voor de invulling en de daadwerkelijke uitvoering van een overall regieplan;
- Je verzorgt de procesbewaking op vastgestelde regieplannen en intervenieert wanneer een regieplan niet of onvoldoende goed wordt uitgevoerd;
- Je bespreekt knelpunten eerst met de casusverantwoordelijke en spreekt zo nodig de deelnemers in het casusoverleg aan op hun inzet. Je schaalt vanuit de casuïstiek indien nodig op naar de tactisch leidinggevenden van de deelnemers in de casusoverleggen (leden) en zo nodig de programmamanager en in het laatste stadium het algemeen bestuur en probeer je op basis van doorzettingsmacht om de inbreng van en volledige medewerking door de partners te bewerkstelligen;
- Je neemt als vertegenwoordiger deel aan de casusoverleggen in het Veiligheidshuis;
- Ook coördineer je de nazorg voor ex-gedetineerden;
- Verder signaleer je vanuit de casuïstiek waar de knelpunten in de integrale persoonsgerichte aanpak zitten en breng je deze (via het werkoverleg procesregie) onder de aandacht van de beleidsmedewerkers, het veiligheidshuis en/of de beleidsadviesgroepen en/of regionale bestuurlijke stuurgroepen;
- Tot slot formuleer je in overleg met de beleidsmedewerkers de doelstellingen voor het jaarlijkse werkplan van de Veiligheidskamer en zoek je vervolgens op creatieve wijze naar passende instrumenten of methoden om deze doelstellingen te kunnen bereiken.
Wie zoeken wij?
Ben jij onze ideale Procesregisseur voor de Veiligheidskamer die zich herkent in het volgende profiel?
- Je bent super gedreven om met jouw talenten en kennis het verschil te maken voor de integrale persoonsgerichte aanpak voor jeugd of volwassenen met complexe problematiek;
- Je beschikt over een afgeronde en relevante HBO opleiding en je hebt bij voorkeur werkervaring op het snijvlak zorg en veiligheid;
- Je hebt ervaring als procesregisseur en je bent een kei in procesbewaking van a tot z;
- Je hebt ervaring als voorzitter, bent goed in het bieden van structuur, kunt zorgen voor een brede afstemming en je weet zaken SMART te maken;
- Je signaleert knelpunten en je denkt mee over tactische en strategische oplossingen;
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, in woord, schrift en digitaal;
- Je bent voor minimaal 32 uur per week beschikbaar en je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit.
Wat bieden wij?
Wij bieden een zelfstandige, uitdagende functie met veel ruimte voor eigen initiatief in een professionele werksfeer.
Het salaris bedraagt maximaal € 5.247,- bruto per maand (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur.
Verder bieden wij:
- Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Dit IKB kun je fiscaal voordelig inzetten voor een aantal zaken zoals; kopen van extra verlof (bij 36 uur maximaal 187 uur), uitruil woon-/werkkilometers, het bedrag periodiek of volledig uit laten betalen of ruimte om jezelf te ontwikkelen door cursussen en trainingen;
- 144 wettelijke + 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren per jaar op fulltime basis (36-urige werkweek);
- Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van twaalf maanden. Bij gebleken geschiktheid, zal een contract voor bepaalde tijd na 1 jaar worden omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- Flexibele werktijden met goede faciliteiten voor hybride werken waarmee je je werk en privé goed kan combineren;
- Je krijgt de ruimte om je rol effectief en op je eigen manier in te vullen;
- Goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding;
- Een stoelmasseur die onder werktijd zorgt voor jouw ontspanning;
- Iedere maandag vers fruit;
- Het Werkcafé in het stadhuis is een gezellige en moderne ontmoetingsplek waar je kunt werken en lunchen (binnen en in de tuin) met je collega's;
- Een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke uitjes, BBQ's of sport- en spelmiddagen organiseert.
Het stadhuis ligt naast het winkelcentrum De Koningshoek en is goed te bereiken per metro, fiets of auto. Vanaf de A20 is het stadhuis ook snel en goed te bereiken met voldoende (gratis) parkeergelegenheid.
Herken jij je in de persoon die wij zoeken en werk je graag in een organisatie waar je helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat ons kennismaken met jouw kwaliteiten. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.
Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG) te kunnen overleggen. Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met , , Vergunningen en Handhaving.
Functie: | voorzitter |
Startdatum: | 4-4-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 5247 – 5247 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Maassluis via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.