Vrachtautotechnicus / Meewerkende Chef Werkplaats / Leermeester
Delft + 1 Locaties
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Als Vrachtautotechnicus/ Meewerkende Chef Werkplaats/ Leermeester bij ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en repareren van vrachtwagens. Het gaat vooral om preventief, motorisch onderhoud: denk aan olie verversen, filters vervangen en de motor onderhouden. Verder controleer en/of repareer je de vrachtwagen voor de jaarlijkse VLG-keuring; je houdt je hierbij aan de regelgeving van de RDW.
Er worden wekelijks vier vrachtwagens gekeurd in het kader van (half)jaarlijks onderhoud. Het verschilt per vrachtwagen hoelang je bezig bent, afhankelijk van de slijtage en eventuele reparaties die nodig zijn. Nadat het onderhoud is uitgevoerd en reparaties zijn verricht, wordt de vrachtwagen naar de keuringslocatie gereden voor de officiële keuring. Monteurs die in het bezit zijn van een rijbewijs CE, brengen de truck soms zelf naar de RDW , maar dit verschilt per keer.
Je werkt volgens een onderhoudsplanning, maar het kan voorkomen dat je tussendoor (spoed)reparaties oppakt. Dit kan een lekke band zijn of een spiegel die eraf gereden is, maar het kan ook om grotere reparaties gaan. Daarom is het belangrijk dat je kennis hebt van de motorische en de aandrijflijntechnische delen van vrachtwagens.
Je werkt in team Werkplaats met ongeveer tien collega's, waaronder een Magazijnmedewerker, Meewerkend Voorman, Trailermonteur, Vrachtautotechnicus, collega's van de spuiterij en een Hoofd Werkplaats.
<p><span>Als <strong>Vrachtautotechnicus/ Meewerkende Chef Werkplaats/ Leermeester</strong> bij ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en repareren van vrachtwagens. Het gaat vooral om preventief, motorisch onderhoud: denk aan olie verversen, filters vervangen en de motor onderhouden. Verder controleer en/of repareer je de vrachtwagen voor de jaarlijkse VLG-keuring; je houdt je hierbij aan de regelgeving van de RDW.<</span></p> <p>Er worden wekelijks vier vrachtwagens gekeurd in het kader van (half)jaarlijks onderhoud. Het verschilt per vrachtwagen hoelang je bezig bent, afhankelijk van de slijtage en eventuele reparaties die nodig zijn. Nadat het onderhoud is uitgevoerd en reparaties zijn verricht, wordt de vrachtwagen naar de keuringslocatie gereden voor de officiële keuring. Monteurs die in het bezit zijn van een rijbewijs CE, brengen de truck soms zelf naar de RDW , maar dit verschilt per keer.<</p> <p>Je werkt volgens een onderhoudsplanning, maar het kan voorkomen dat je tussendoor (spoed)reparaties oppakt. Dit kan een lekke band zijn of een spiegel die eraf gereden is, maar het kan ook om grotere reparaties gaan. Daarom is het belangrijk dat je kennis hebt van de motorische en de aandrijflijntechnische delen van vrachtwagens.<</p> <p>Je werkt in team Werkplaats met ongeveer tien collega's, waaronder een Magazijnmedewerker, Meewerkend Voorman, Trailermonteur, Vrachtautotechnicus, collega's van de spuiterij en een Hoofd Werkplaats.<
Als je het leuk vindt om technische problemen van vrachtwagens op te sporen en op te lossen, en je het uitdagend vindt om steeds nieuwe dingen te leren hierover, dan is dit een baan voor jou.
Vrachtautotechnicus/Meewerkende Chef Werkplaats/Leermeester
Op een leuke werkdag kun je lekker doorwerken en kun je het keuringsrapport van een vrachtwagen volledig invullen. Ook red je het om je aan de onderhoudsplanning te houden.
Tijdens een mindere dag ben je veel kleine reparaties aan het uitvoeren, waaronder een vrachtwagen met een lekke band. Hierdoor word je uit je onderhoudswerkzaamheden gehaald.
Voorbeeld uit de praktijk
Je gaat de kleppen van een vrachtwagen afstellen.
Het gaat om de kleppen van de motor, dus je moet eerst de kabine van de vrachtwagen kantelen. Ook maak je ruimte vrij rondom de motor, zodat je er goed bij kunt. Ondertussen pak je de werkhandleiding erbij. Daarin staat onder andere hoe de kleppen afgesteld moeten worden, hoe de kleppen werken en wat voor gereedschap je nodig hebt om deze af te stellen. Daarna ga je aan de slag. Een bbl'er kan je hier eventueel bij helpen en ondersteunt je bovendien met andere werkzaamheden.
Er zijn geen vastgelegde groeipaden bij . De organisatie stimuleert iedere werknemer om zichzelf te ontwikkelen, en draagt daar ook aan bij.
Vrachtautotechnicus/Meewerkende Chef Werkplaats/Leermeester
Werken bij
Met meer dan een eeuw ervaring, is uitgegroeid tot een belangrijke logistieke dienstverlener voor vloeistoffen in de Benelux en tot een belangrijke speler op de Europese markt. Sinds begin 2017 maakt deel uit van de Vervaeke Groep. De Vervaeke Groep bestaat uit het Belgische transportbedrijf Vervaeke met verschillende entiteiten, waaronder (met meerdere vestigingen in Nederland en Duitsland) en de intermodale specialist Jan Dohmen. De Vervaeke Groep biedt kwalitatief hoogstaand transport van honderden verschillende gevaarlijke goederen op een professionele, veilige en dynamische manier. Het is de missie van om voorop te blijven lopen als het gaat om technische innovatie.
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sloot destijds goed aan op mijn baan bij de RDM (onderzeebotenbouw) waar de laatste boot van de helling kwam en ik ander werk moest zoeken.
Bouwmeester elektrotechniek bij de RDM.
Wat doe je in je vrije tijd?
Sport (hardlopen, krachttraining, zwemmen en fietsen).
Gerard Schultz - Planner op de afdeling planning Delft
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging op planningsgebied. Bij heb ik een uitdagende functie binnen een leuk team gevonden. Ook de mogelijkheid om te groeien binnen de functie is aanwezig.
Planner bij DJ Middelkoop.
Ingmar Vreugdenhil - Transportplanning
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ken al een aantal jaar en heb in het verleden veel met ze samen gewerkt. Na een aantal jaar vroegen ze of ik voor wilde werken.
Nico - Stukgoed chauffeur afdeling platvervoer
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het afwisselende werk dicht bij mijn woonplaats en weinig nachten van huis.
Chauffeur bij een bouw en houthandel.
Telefonisch contact met HR
Gesprek met leidinggevende en HR
Eindgesprek met HR en/of directie
Functie: | chef werkplaats |
Startdatum: | 31-05-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | MBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Van der Lee Delft via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Maassluiskrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de maassluiskrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Maassluis via Maassluiskrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Maassluiskrant.nl.
© Maassluiskrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.